New American Muscle: Chrysler 300C SRT8
21. 4. 2011
Po nedávné modernizaci modelu 300C uvádí Chrysler na trh
jeho vrcholnou verzi SRT8, co nám tento nový model přinese a jak se liší?
Od běžného „céčka“ by jej měli i neznalí rozeznat. Vrcholný model
se bude v exteriéru odlišovat černou maskou chladiče, dostane agresivněji
vyhlížející přední nárazník, sportovní nástavce prahů, difuzor umístěný v zadním
nárazníku a vše podtrhne spoiler na víku zavazadlového prostoru.
V interiéru pak nalezneme nový tříramenný sportovní
volant s vyhříváním, sportovní Al pedály, obložení interiéru karbonovým
vláknem a kůží čalouněná sedadla se v sérii dodávaným vyhříváním a
větráním. Celá luxusní atmosféra interiéru bude podtržena infotainmentový
systémem s 8,4 palců velikým displayem.

Tyto fakta by ale asi nadšence silných amerických vozidel
jen tak neuchvátili a tak i jako předchozí generace 300C SRT8 je i nová vybavená
motorem Hemi. Člověk by skoro čekal ten samí agregát jako u předchůdce, však 431PS
z 6,1 litrového motoru bylo více než dost, ale ejhle. Chrysler ve své
limuzíně vyšší střední třídy použil zcela nový agregát Hemi 6,4 litru po vzoru nového
Chargeru a Grand Cherokee. Motor je vybaven variabilním časováním ventilů a
systémem Fuel Saver jenž dovoluje při menší zátěži vyřadit z chodu některé
válce. Může se Vám tak stát, že Vaše nové SRT pojede při minimální zátěži pouze
a 4 válce. Výsledkem těchto úprav je ale úspora paliva až 25% oproti starému
modelu a to i při zvýšení výkonu a točivého momentu na 472PS a 630Nm. O přenos točivého
momentu na zadní kola se bude starat pětistupňová automatická převodovka
W5A582, která Vám umožní sekvenční volení rychlostních stupňů pádly pod
volantem.

Chrysler 300C
se tak zařadí mezi nejrychlejší limuzíny na trhu, jelikož absence omezovače
rychlosti dovolí vyvinout až 280km/h. Velice zajímavý fakt co myslíte?
Akcelerace z 0 na 60 Mph,
tedy asi 96 km/h
se dostává pod hranici 4 vteřin a o bezpečné ovládání vozu bude postaráno
hydraulickým posilovačem řízení, adaptivními tlumiči a za 20 palcovými kovanými
ráfky se ukrývající čtyřpístkové brzdiče Brembo, vpředu s kotouči o
rozměru 360mm a vzadu 350mm.

Prodej této lákavé limuzíny se má rozběhnou začátkem druhé
polovinu roku a to na severoamerickém trhu. S verzí pro Evropu, která by
se měla prodávat pod značkou Lancia se bohužel zatím nepočítá. No není to škoda?



