Jaká bude nová M5 od BMW?
V Šanghaji nám automobilka BMW představila konceptovou podobu nové nejostřejší verze své pětkové řady. Tento vzhled projde už jen pár detailními změnami a finální produkční vůz uvidíme v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Podvozek projde zpevňovací kůrou. Nové a tvrdší pružiny s tlumiči, které opět nabídnou různá nastavení tuhosti. Posílené nápravy a brzdové kotouče o průměru Měsíce jsou samozřejmostí. Po vzoru M3 mezi zadními koly zapracuje aktivní diferenciál suplující roli samosvoru. Točivý moment bude rozdělovat mezi zadní 20palcová kola s úctyhodným rozměrem 295/30 a přední o stejném průměru se pochlubí parametry 265/35.
Design se dá jednoduše popsat: nejnovější 5er ozdobil klasický „bodykit“ divize M podobně, jako je tomu na menší M3. Přední i zadní nárazník je téměř identický a i tady se pro potřebu současného trendu objeví karbonové doplňky. Zajímavější dění bude pod kapotou. Oficiálně oznámena obměna úchvatné V10 za méně zajímavou V8 sice moc radosti nepřinese, ale na druhou stranu bude pohonná jednotka obohacena dvěma turbodmychadly. Tento motor již známe z X5 M a X6 M, ale zde čekejme nejnovější evoluci s jemně pozměněnými parametry. Každopádně se příliš nenadře díky karoserii pětky hojně využívající hliník.
Spotřeba sice moc zájemců o tento vůz zajímat nebude, ale i tak je udávaná hodnota 10,8l/100km celkem příjemná, obzvlášť oproti minulé desetiválcové M5 se spotřebou o celou čtvrtinu vyšší. Bohužel za to bude pětka nejspíše vděčit mimo jiné i systému start/stop. Mnohem radši bychom určitě byli, kdyby „nízkou“ hladovost vozu zajišťovala jen sekvenční dvojspojková převodovka (ze současné M3), která bude standardem a žádné elektronické eko-vychytávky.
Protože Mercedes prodává CLS63 AMG, čekejte v nedaleké budoucnosti odpověď bavorské automobilky v podobě čtyřdveřového kupé na základu pětky. Po nové M5 také brzy přijde M6 a stejně jako u minulých generací použije identický motor. Zajímavostí je přemýšlení BMW nad variantou 5er eMka s pohonem všech kol. Výsledek se dozvíme až časem, ale o klasickou zadokolku se bát nemusíme, ta s jistotou zůstane.